اخبار هوشمندسازی

بالا بردن امنیت جانی دانش آموزان با فناوری تشخیص چهره

نگرانی از وقوع تیراندازی در مدارس ، همه روزه بیش از ۵۰ میلیون دانش اموز آمریکایی را تهدید می کند و حالا قرار است فناوری تشخیص چهره به کاهش این مشکل کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، برخی شرکت های امنیتی خصوصی در آمریکا قصد دارند با همکاری نهادهای دولتی از فناوری های نوین به منظور شناسایی مظنونین احتمالی که قصد تیراندازی و به راه انداختن کشتار در مدارس را دارند، بهره بگیرند.

به همین منظور دوربین های مجهز به نرم افزارهای شناسایی چهره در نقاط مختلف مدارس و در بیرون و داخل ساختمان آنها نصب می شوند. دوربین های یادشده با دقت دانش آموزان را زیرنظر می گیرند و چهره افرادی را که ممکن است با توجه به ظاهر و شرایطشان مشکل آفرین باشند، علامت می زنند.

البته در برخی ایالت های امریکا در این زمینه محدودیت های قانونی وجود دارد و اقداماتی از این دست بدون کسب رضایت افراد یا والدین آنها ممنوع است. به عنوان مثال شرکت های فناوری در ایالت های ایلینویز و تگزاس باید قبل از اسکن کردن چهره افراد از آنها رضایت بگیرند.

انتظار می رود طی ماه های آینده بسیاری از مدارس در آمریکا با صرف هزینه های چند میلیون دلاری به دوربین های بسیار پیشرفته مجهز شوند که دارای نرم افزارهای هوش مصنوعی برای تعقیب دائمی افراد مظنون به اعمال خشونت باشند.

البته این دوربین ها مشکلاتی نیز دارند. به عنوان مثال برخی از آنها از دقت و کیفیت لازم برای تهیه تصاویر باکیفیت و قابل استفاده برای نرم افزارهای هوش مصنوعی برخوردار نیستند. هک شدن و سرقت اطلاعات این دوربین ها نیز یک نگرانی عمده دیگر محسوب می شود.

: 226 - : 1397/05/13 - : 2986
1397/05/13