مقالات فروشگاه

زیباسازی سمعی و بصری مدرسه و تاثیر آن بر فرآیند یادگیری

یکی از ویژگیهای که خداوند متعال در خلقت انسان به ودیعت نهاده است، ویژگی زیبایی جویی است. انسان فطرتا زیبایی خواه است و از زیباییها لذت میبرد. تمام انسانها در تمامی زمانها و در کلیه مکانها، زیباییجو بوده و خواهند بود و به دنبال زیبایی میگردند.

در بین اقشار مختلف جامعه کودکان و نوجوانان بیش از سایرین از زیباییهای ظاهری لذت برده و از لطافت آن بهرهمند میشوند. روح لطیف و فطرت پاک جوانان و نوجوانان بیش از دیگران پذیرای زیباییها و ارزشهاست. بنابراین این کودکان و نوجوانان وقتی وارد مدرسه میشوند در مدرسه نیز به دنبال زیبایی میگردند و جذب زیباییها میشوند. لذا در آموزش و پرورش جدید با درک ضرورت توجه به این نیاز عاطفی و روانی دانشآموزان، بر گسترش زیبایی و استفاده از هنر و فعالیتهای هنر تاکید میشود.

به طور کلی میتوان گفت زیبایی ایجاد آرامش و شادابی در مخاطب میکند و آرامش روان و انبساط خاطره زمینه فراگیری را مساعدتر میسازد. به همین دلیل، مدرسه و کلاس زیبا، برای دانشآموزان از جذابیت و مطلوبیت بیشتری برخوردار است و زمینه را برای حضور فعال و با نشاط کودکان و نوجوانان در محیط تعلیم و تربیت مساعد مینماید.

تمام موارد فوق از زیبایی بصری نشات می گیرد ولی متاسفانه اغلب مدیران از زیبا سازی سمعی مدرسه غافل می شوند .

التفات به این نکته که بخش اعظمی از فراگیری و به خاطر سپردن انسان از طریق شنوایی می باشد ، می توان دریافت که رسانه های صوتی در جهت انتقال مفاهیم و آموزش مهارتها سهمی به سزا و درخور توجه شایان دارند .

لزوم نیاز به یک رسانه صوتی مدرن در مدرسه که در برگیرنده تمامی شاخصه های ذکر شده باشد ، از ضروریات زیبا سازی شنیداری مدرسه می باشد که ما را بر آن داشت که این رسالت عظیم را به عنوان ماموریتی ویژه به قسمت تحقیق و پژوهش (R&D) خود محول نماید.

و نتیجه آن طراحی و ساخت دستگاهی به نام بانک صوتی هوشمند می باشد. اگر علاقمند هستید بیشتر راجع به این دستگاه بدانید اینجا را کلیک فرمایید.

: 220 - : 1397/04/28 - : 3154
1397/04/28