اخبار هوشمندسازی

برگزاری همزمان آزمون نهایی مدارس داخل و خارج از کشور برای نخستین بار

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قاسم احمدی لاشکی که برای نظارت بر نحوه برگزاری آزمون نهایی مدارس خارج کشور به مسکو سفر کرده بود، افزود: این اقدام به دنبال ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش با هدف تقویت مدرسه و مرجعیت کتاب و معلم صورت گرفت.


وی ادامه داد: براساس این مصوبه، امتحانات پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد رشتههای شاخه نظری و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره ، در نوبت خردادماه سال تحصیلی امسال در مدارس داخل و خارج از کشور ، باید به صورت نهایی و همزمان برگزار میشد.


وی افزود : در مجموع یک میلیون و 919 هزار دانش آموز پایههای دهم ، یازدهم و دوازدهم در مدارس داخل کشور ، 346 هزار داوطلب ترمیم معدل و بیش از 10 هزار دانش آموز ایرانی در 75 مدرسه ایرانی در 35 کشور جهان ، بطور همزمان در امتحانات نهایی امسال شرکت کردند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: امتحانات نهایی سال تحصیلی جاری از سی و یکم اردیبهشت آغاز شد و تا بیست و نهم خرداد ادامه داشت.


وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به اختلاف زمانی نقاط گوناگون جهان و بهمنظور ایجاد هماهنگی بین مدارس داخل و خارج از کشور ، امتحانات را در دو نوبت صبح و عصر برگزار کرد.

مدیر مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در مسکو درباره نحوه دسترسی به سوالات امتحانی گفت : رمز دریافت سوالات امتحانات نهایی ، پنج دقیقه پیش از شروع آزمون برای مدیران مدارس و شعب برگزاری آزمون ارسال میشد و بلافاصله سوالات در مخزن سوالات که در کنار حوزه امتحانی قرار دارد ، تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار میگرفت.


بهرام صفری افزود : بر روی برگههای سوالات، نام هر دانشآموز و کد شرکت در امتحان درج شده و هر یک از دانشآموزان در پایهها و رشتههای تحصیلی، سؤالات خود را از عوامل برگزاری آزمون دریافت میکنند.

مدیر مجتمع آموزشی پیام امام مسکو گفت : محل برگزاری آزمون در مدارس خارج از کشور از طریق برخط با یکدیگر متصل هستند و همزمان میتوان تصاویر برگزاری امتحانات را در مرکز مشاهده کرد.

: 300 - : 1403/04/01 - : 7
1403/04/01