مقالات فروشگاه

چه رزولوشنی برای مدارس مناسب است ؟

یکی از عوامل کلیدی در انتخاب رزولوشن، نرم افزار معمول شماست. آیا به نمایش بسیار دقیق جزئیات تصاویر نیاز دارید یا این که به دنبال ابزاری برای ارائه مطلب معمولی برای متن و گرافیک های جزئی هستید؟در صورتی که استفاده اولیه شما از سیستم برای ارائه مطالب پاورپوینت، نمودارها ،گراف ها , نمایش کلی مطالب مربوط به کسب و کار تان می باشد، احتمالا نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تجهیزات با رزولوشن بالا ندارید. رزولوشن های SVGA و XGA برای این نوع کار مناسب اند و بهترین راه حل برای کاهش هزینه ها هستند. در صورت نیاز، رزولوشن WXGA یک گزینه صفحه عریض خوبی محسوب می شود.در صورتی که شما نقشه کشی،عکس های دیجیتال،صفحات گسترده پیچیده اکسلیا سایر تصاویر با جزئیات بالا یا فنیرا نمایش می دهید،احتمالا به پروژکتوری با رزولوشن SXGA+ یا بالاتر برای ایجاد تصاویر قابل قبول مورد نظرتان احتیاج دارید.

هماهنگ کردن رایانه با ویدئو پروژکتور

در نظر داشته باشید که اغلب،بهترین رزولوشن برای پروژکتور شما،رزولوشن رایانه ای است که قصد کار کردن با آن را دارید.خصوصا لپ تاپ ها بعضی اوقات می توانند حداکثر رزولوشن شان مشابه با رزلوشن اصلی نمایشگر باشد. احتمال بیشتر می رود که رایانه های رومیزی گزینه های بسیاری برای رزولوشن خروجی داشته باشند که دست شما را برای انتخاب پروژکتورها باز می گذارند.

اگر معمولااز نوت بوکی با رزولوشن XGA استفاده می کنید، شما پروژکتوری می خواهید که مشابه رزولوشن XGA اصلی، واضح ترین و شفاف ترین تصویر را نمایش دهد.به طور مشابه اگر معمولا از لپ تاپی با خروجی XGA بالاتر مانند SXGA+ استفاده می کنید،شما زمانی بهترین تصویر را از یک پروژکتور دریافت می کنید که رزولوشنی مشابه رزولوشن اصلی داشته باشد. اگر از رایانه ای با فهرستی از رزولوشن های انتخابی استفاده می کنید، رزولوشنی که برای نمایش محتوای مورد نظر شما مناسب ترین باشد را انتخاب کنید.

امروزه،پروژکتورهای موجود در بازار، قادرندسیگنال ورودی را به جای رزولوشن اصلی خود نمایش دهند. به طور مثال،بیشتر اوقاتمی توانید یک لپ تاپ XGA را به یک پروژکتور SVGA قدیمی تر متصل کنید. پروژکتور به صورت خودکار سیگنال ورودی با رزولوشن ۱۰۲۴×۷۶۸ را به خروجی اصلی۸۰۰×۶۰۰ آن تبدیل می کند.با این وجود، همیشه تصاویر خروجی دچار افت کیفی در جزئیات و وضوح تصویر در هنگام کار می شوند،در نتیجه، در صورتی که سیگنال ورودی دررزولوشن اصلی پروژکتور بوده باشد ، در نتیجه با تصویری روبرو می شوید که به وضوح و شفافیت مورد نظر نخواهد بود.

هم چنین، در صورتی که یک کامپیوتر XGA را به رزولوشن بالاتری مانند پروژکتور SXGA وصل کنید، وضوح تصویر نیز کاهش پیدا می کند. احتمالا تصویر مطلوبی دریافت می کنید،اما تبدیل ورودی ۱۰۲۴×۷۶۸ به یک خروجی ۱۴۰۰×۱۰۵۰ ممکن است تصویر را مقداری کم حال کند و ممکن است پس از صرف هزینه برای پروژکتور + SXGA شما را ناامید کند.به صورت کلی، افت کیفیت تصویر از طریق تبدیل رزولوشن بالاتر به پایین تر، شدت کمتری نسبت به تبدیل رزولوشن پایین به بالاتر دارد.

فرایند تبدیل فرمت متفاوت ورودی ،به فرمت خروجی اصلی را (scaling) می نامند.تبدیل یک رزولوشن پایین به بالاتر up-conversion نامیده می شود، این در حالی است که تبدیل یک رزولوشن بالا به پایین تر فشرده سازی (compression) نامیده می شود. برخی از پروژکتورها در انجام Scaling خوب عمل می کنند ، بنابراین افت تصویر نهایی نسبتا جزئی است و تنزل کیفیت تقریبا ناچیز است .کیفیت اسکلینگ در بین پروژکتورها به طور گسترده ای متفاوت است و مثل همه همه فناوری ها به طور پیوسته در حال بهبود است. اسکلینگ از اهمیت به سزایی برخوردار است و در صورت امکان سعی کند که کارایی پروژکتور را با توجه انتظاری که دارید ، در نظر بگیرید.

: 180 - : 1395/05/15 - : 3634
1395/05/15